הודעה חשובה לקוראי המאמר הזה : התחלנו לפתח תוכנה שעושה את זה בצורה פשוטה! למעוניינים להתנסות כאשר היא תצא לאור, אני מפרסם פה שאלון קצר בנושא, ואשמח אם תענו עליו בקישור הזה.

שלום וברכה,

במהלך הפעילות של תותח אקסל לאורך השנים, קיבלתי די הרבה פניות של אנשים שרוצים להפוך את האקסל שלהם לאפליקציה/אתר אינטרנט. במהלך השנים בדקתי הרבה כלים כאלו, רכשתי כמה, השתמשתי ברבים מהם, זרקתי כמה, וצברתי ניסיון באפשרויות השונות.

הסקירה הזו הולכת להיות ארוכה, אני אתחיל את הסקירה מניתוח הצרכים, ודיון על השיקולים השונים של מי שרוצה להפוך אקסל לאפליקציה או לאתר. ואחרי כן אסקור את רוב הכלים הקיימים, תוך כדי ציון יתרונות לעומת חסרונות, מחירים ועוד היבטים חשובים לדעתי.

כיוון שמספר הכלים גדול, אז על מנת להקל על הבחירה בכלי המתאים, חילקתי את הסקירה ל-2 חלקים. בחלק הראשון - כלים שלא דורשים ידע בתיכנות כלל (מה שנקרא No Code ) ובחלק השני של המאמר סקרתי ספריות קוד ו API לחלק מהכלים שאציג כאן, הם למעשה ספריות קוד, על מנת להשתמש בהן נדרש מתכנת ברמה טובה מאוד.

הערה 1 - כמובן, שהסקירה מכילה את דעתי האישית, ואתם מוזמנים לקחת את זה לכל כיוון שתירצו.

הערה 2 - יש המון כלי No Code בשוק, וגם המון כלי Low Code או מחוללי ישומים. אני מתמקד במאמר הזה, רק בכלים שמאפשרים איזושהיא אינגטרציה עם קובץ אקסל קיים, או כלים שמציגים יכולת דומה לנוסחאות אקסל רגילות. זאת לעומת כלים אחרים, שלא נכנסו לסקירה שלי.

הודעה חשובה לקוראי המאמר הזה : בעקבות פניות רבות - עלה הרעיון לפתח תוכנה שעושה זאת בצורה פשוטה. למעוניינים להתנסות בה כאשר היא תצא לאור, אני מפרסם פה שאלון קצר בנושא, ואשמח אם תענו עליו בקישור הזה.

וידאו - איך להמיר אקסל לאפליקציה, או לאתר אינטרנט

ניתוח צרכים - למה אנשים רוצים להפוך אקסל לאפליקציה \ לאתר ?

אם לתמצת את העניין, יש 3 סיבות שאנשים רוצים להפוך קובץ אקסל לאפליקציה \ אתר :

1 – כדי לחסוך זמן\כסף בתיכנות אתר\אפליקציה - הם בנו קובץ אקסל שעובד טוב עבורם, וחושבים שהוא יכול לשמש הרבה אנשים, ואם רק יוגש בתור תוכנה \ אפליקציה \ אתר, אז קונים רבים יוכלו לגשת אליו.

דוגמה למקרה כזה : אקטואר בנה קובץ אקסל שמחשב פנסיה, ורוצה להציע את המחשבון בתשלום באינטרנט.

2 – כדי לבנות כלי פנים-אירגוני במהירות, ללא צורך במתכנתים, תוכנה שישתמשו רק בתוך העסק. והיות ואקסל הוא כלי נוח, ובדרך כלל כבר יש להם אקסל שעובד, והם רק רוצים להנגיש את האקסל, רק בצורה נוחה יותר לאנשים שלא מכירים אקסל, ומאובטחת יותר (למשל, לא רוצים שאנשים יגעו בנוסחאות).

דוגמה למקרה כזה : רשת למכירת רהיטים, רוצה לעקוב אחרי ביקושים באקסל, ורוצה שכל עובדי המכירות יתעדו כל פעם בקשות של לקוחות שהם לא הצליחו למלא, זאת כדי לבחון האם יש דרישה למוצרים מסויימים שחוזרת על עצמה פעמים רבות, והרשת תוכל להציע מוצר כזה.

3 - כדי לבצע חישוב מקצועי, שכבר קיים באקסל בהיקף גדול ( ב- scale גבוה) - לפעמים יש חישובים מורכבים, שכבר כתובים היטב באקסל, ואנו רוצים לבצע את החישובים האלו ב-scale גבוה, על כמות אדירה של נתונים, אבל איננו רוצים להמיר את זה לשפת תיכנות (מלבד שילוב של VBA ), כיוון שהעבודה הרבה הכרוכה בהמרה שלהם לתכנות, ובתחזוקה שלהם בשפת תכנות (כל פעם להסביר מחדש למתכנת את השינויים החישוביים) - היא זמן מבוזבז. במקרה הזה, הרצון הוא בעיקר לקחת את האקסל כמו שהוא, ולהריץ בו את החישובים על פני סט רחב מאוד של נתונים.

דוגמא : מעבדה שרוצה להריץ מודל חישובי על סט נתונים גדול מאוד.

הודעה חשובה לקוראי המאמר הזה : בעקבות פניות רבות - עלה הרעיון לפתח תוכנה שעושה זאת בצורה פשוטה. אני מפרסם פה שאלון קצר בנושא, ואשמח אם תענו עליו בקישור הזה.

איך הצורך משפיע על הצורה בה הופכים אקסל לאפליקציה \ אתר ?

כלי No Code או Low Code - מתאימים לפיתוח כלים פנים אירגוניים

רוב הכלים בחלק הראשון של המאמר, הם פלטפורמות “ללא קוד” (No Code) שמכוונים דווקא למקרה השני, כלומר, רוב הכלים מכוונים להיות כלים פנים-אירגוניים . ברוב הכלים, אפשר לבנות אתר\אפליקציה פנים-אירגונית במהירות. ללא צורך ברקע תיכנותי.

ובתור כלים פנים-אירגוניים, רובם נותנים מענה טוב.

אבל אם נהפוך לרגע את נקודת המבט שלנו, ונסתכל על הכלים האלו בתור יזמים שרוצים לפתח אפליקציה או אתר, אז … רוב הכלים האלו, מתומחרים בצורה שמונעת מהם לשווק את האתר\אפליקציה למשתמשים רבים (בתור SASS - תוכנה כשירות) , כיוון שהתימחור, שאומנם לעסק קטן הוא זניח לחלוטין (דולרים בודדים לכל משתמש), אותו תימחור הופך לאבן נגף במידה ורוצים להפיץ תוכנה כזו למשתמשים רבים (scale).

בנוסף לכך, כל הכלים האלו (למעט כלי אחד), לא לוקחים בחשבון מצב שבו התוכנה שאני בונה, תפעל בנפרד אצל כל אחד מהלקוחות שירכשו אותה ממני. כל אחד מהלקוחות מפעיל עותק נפרד של התוכנה, והנתונים נשמרים עבורו ונפרדים מהנתונים שנשמרים עבור שאר הלקוחות. כך שגם אם היינו מתגברים על עניין המחיר, עדין, הייתה נשארת הבעיה, שכל הלקוחות מחוברים לאותו מאגר נתונים.

ספריות קוד ומנועי חישוב תואמי Excel - מתאימות לפיתוח אפליקציות

לעומת זאת, בספריות קוד שאציג בחלק השני של המאמר, מקבלים יכולות תיכנותיות שדומות מאוד לנוסחאות של אקסל. זאת אומרת, ספריות הקוד יודעות לקחת קובץ אקסל, ולתרגם אותו לקוד שיוכל להריץ את הנוסחאות בו (לרוב בהצלחה, אך יש מקרים שבהם זה בעייתי).

אותם ספריות, לרוב לא מאפשרות יכולות אחרות של אקסל, מלבד נוסחאות. למשל, כדי לאפשר Pivot, צריך לרוב לרכוש ספריה נוספת. כל מיני אלמנטים ויזואלים, כמו גרפים, יכולות עריכה וכדומה - גם יצריכו ספריה ו\או פיתוח נוסף.

לסיכום הנקודה הזו - מנקודת המבט שלי, ההחלטה צריכה להיות כזו :

אם הכוונה שלכם היא לפתח כלי פנים אירגוני, או לצורכי העסק שלכם בלבד - אז חד משמעית, פלטפורמות מסוג No Code - הם פתרון מעולה בשבילכם.

-- אם הצורך שלכם הוא לחסוך זמן בתיכנות אתר\אפליקציה, כיוון שיש לכם קובץ אקסל מוכן, ואתם מעוניינים להפוך אותו לתוכנת מדף - דלגו על כל כלי ה- No Code, וגשו ישר לחלק השני במאמר שעוסק בספריות קוד.

דוגמה למצב כזה, היא חברת startup קטנה, שרוצה לפתח מוצר , וחלק רציני מהמוצר הוא חישובים שאפשרי וקל ליישם באקסל. במקרה כזה - בחלק השני של המאמר תמצאו ספריות קוד רלוונטיות.

הודעה חשובה לקוראי המאמר הזה : בעקבות פניות רבות - עלה הרעיון לפתח תוכנה שעושה זאת בצורה פשוטה. אני מפרסם פה שאלון קצר בנושא, ואשמח אם תענו עליו בקישור הזה.

ספריות קוד או שרת HPC - מתאימות לחישוב Excel ב- scale גבוה

עד כאן דיברנו על מענה ל-2 הצרכים הראשונים (כלי פנים-אירגוני וחיסכון זמן בתיכנות אפליקציה). אך לגבי הצורך השלישי של חישוב עם אקסל ב- Scale גבוה, יש 2 אפשרויות : אם האקסל לא כולל VBA (או שקוד ה-VBA זניח ואפשר בקלות להמיר אותו לשפת תיכנות אחרת) אז במקרה כזה הפתרון הוא מנוע חישוב - חלק מספריות הקוד שאני מציג בחלק השני, בהחלט עושות את זה מעולה. אפשרות נוספת היא לבנות אשכול שרתים שמיועדים לעיבוד בעוצמה רבה, למיקרוסופט יש פתרון כזה שנקרא HPC והוא אפשרי גם במודל ענן ב-Azure, וציינתי אותו בחלק השני.

ההבדל בשיקולים בין עסק קטן לארגון גדול, כאשר מפתחים כלי פנימי

אחרי שהסברתי את השיקול המרכזי בעיני, אני רוצה להתמקד בפיסקאות הבאות בכלי ה- No Code שמאפשרים בנייה של כלים פנים אירגוניים. נדרשת כאן אזהרה קטנה בנושא. האזהרה מיועדת בעיקר עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים: בואו נניח לצורך הדוגמה בעל עסק קטן, שמנסה לחסוך בעלויות תוכנת הניהול ( CRM / ERP ) ולשם כך בונה לעצמו תוכנה שמתאימה אישית לעסק שלו, ותפורה בדיוק לצרכיו.

במבט ראשון, זה נשמע אידיאלי, הכל מותאם אישית, המחירים סבירים בהחלט, ובנוסף הוא הרוויח חדוות יצירה ותחושת גאווה סטייל IKEA, כלומר “בניתי בעצמי את התוכנה של העסק שלי”.

אך לדעתי, אליה וקוץ בה, ובסיכומו של דבר יש פה יותר חסרונות מיתרונות:

-– קודם כל, מבחינת זמן, אף פעם זה לא מהיר כמו לרכוש משהו מוכן.

-– שנית, מבחינת יכולות של התוכנה (פיצ’רים), ברוב המקרים, ל-CRM מוכן מהמדף יהיו הרבה יותר תכונות להציע.

-– ושלישית, וזו אולי הנקודה החשובה ביותר, בעל העסק, הופך את עצמו לצוואר בקבוק. כיוון שנניח והעסק מתרחב בעתיד, והוא מעסיק עוד עובדים, ופתאום יש צורך בתכונות נוספות, או בדוחות נוספים… פתאום העובדה שרק הוא יודע להתעסק עם הפיתוח בפלפורמת ה- No Code שהוא בחר, וכולם מחכים לזמן שאין לו, כדי שיוסיף אפשרויות שחיוניות להתפתחות העסק - פתאום זה הופך לאבן נגף ולמכשול רציני בפני התפתחות העסק.

לכן, עשו לעצמכם טובה, ותשקלו הייטב לפני הפיתוח, האם באמת אין תוכנה מוכנה במחיר סביר במקום לפתח בפלפורמת No Code.

מתי שימוש בכלי No Code \ Low Code אכן רלוונטי לעסקים קטנים ?

אם הכלי שאתם רוצים לפתח הוא כלי משלים לתוכנה המשרדית, כלי שנותן יכולת שאף פעם לא תהיה קיימת בתוכנה המשרדית, והוא ממש מותאם ספציפית לעסק שלכם. במקרה כזה, הייתי בהחלט שוקל כלי No Code גם בתור עסק בינוני \ קטן.

כמובן, שכל המצב שתיארתי - רלוונטי בעיקר לעסקים קטנים, אך אם אתם עובדים בחברה גדולה, כל זה לא רלוונטי, כיוון שמקצים לכם את הזמן, ואתם תוכלו לפתח תוכנות מעולות בפלטפורמות “ללא קוד” - שיספקו הייטב את הצרכים הפנים אירגוניים של מקום העבודה שלכם.

לסיכום נקודה זו, אם אתם עסק קטן, הייתי ממליץ לחפש את התוכנה שהכי מתאימה לצרכיהם, ולהשתמש בה, גם אם היא לא מושלמת, ורק אם יש צורך ספציפי שלא מקבל מענה בתוכנות הקיימות, רק אז הייתי מתחיל “לתפור” תוספות באמצעות כל מיני כלים (אקסל, כלי No Code וכדומה).

לעומת זאת, אם אתם עובדים בארגון גדול, כאשר המשימה של יצירת הכלי היא חלק מהתפקיד שלכם, מוקצה לכם זמן לעניין, אז - בהחלט יש מקום לעשות זאת.

בעלות על קוד המקור

אם, ורק אם הכוונה שלכם היא להפוך אקסל לאפליקציה כדי לעשות מזה עסק. עליכם לזכור, בכל כלי ה- No Code , אין אפשרות לייצוא של הקוד. אצל כל הכלים, אתם כבולים בתוך הפלטפורמה שלהם. כך שזה מאוד נחמד בשביל התחלה, הוכחת יכולת (poc) או mvp בסיסי ביותר, אבל ברגע שרוצים להתרחב, אם הטכנולוגיה לא בבעלותכם, אז עם מה נותרתם למעשה ?

רשימת כלי No Code - כדי להפוך אקסל לאפליקציה, או להפוך אקסל לאתר אינטרנט

Open As App

הכלי יחסית אינטואיטיבי, ברור כיצד להשתמש. עיצוב האפליקציות מרשים ומקצועי.

הכלי מכוון למובייל בעיקר.

יש אפשרות לייבא אקסלים, ויש אפשרות מסויימת גם לחישובים מתוך האקסלים.

החישובים קצת איטיים.

ויש אפשרות מאוד נחמדה של יצירת PDF בתור “דוח” על פעולה מסויימת.

App Sheet

זוהי פלטפורמת No Code שנרכשה לאחרונה על ידי Google ומוצעת כאחד הפתרונות העיסקיים של Google Cloud.

המוצר די טוב, הוא מתחבר לגיליון בענן של Google Sheets או של Excel Web App , ויוצר אפליקציות מובייל שמחוברות לגילון.

המחיר אטרקטיבי, מתחיל מ-5 דולר ליוזר.

Power Apps

פלטפורמה של Microsoft. היא יותר בסגנון של Low Code , ופחות No Code, כלומר היא כן מצריכה קצת מגע עם קוד (וכך גם היא מגדירה את עצמה). הפלטפורמה מכילה די הרבה אפשרויות, ונראית יחסית טובה. מכוונת מובייל. מאפשרת גם כן להתחבר לקבצי אקסל מתוך One Drive. יש עקומת למידה על מנת להשתמש, וצריך לקחת זאת בחשבון.

בסיכומו של דבר, מדובר בפלטפורמה די טובה.

המחיר מתחיל מ-10 דולר ליוזר.

Calc App

מצד אחד פלטפורמה פשוטה מאוד, ללא צורך בקוד, ועם נוסחאות דומות מאוד לאקסל.

מצד שני, חסרה האפשרות להעלות אקסל קיים, ואת כל הנוסחאות צריך לכתוב בממשק שלהם, שאומנם הוא נוח, אך עדין זו טירחה שמצריכה די הרבה עבודה.

הפלטפורמה מייצרת בסופו של דבר אפליקציות מובייל.

המחיר מתחיל מ-9$ לחודש.

Spreadsheet Web

במבט הראשון זה נראה מעולה. העלתי אקסל עם נוסחאות רבות, הוא יודע לתרגם יפה את האקסל

בפועל - כאשר האקסל על המסך - זמן חישוב ארוך, והרבה מאוד פעמים נתקע ואמר לי שהשרת עמוס.

המנגנון עיצוב שלהם עשיר מאוד, אבל דורש לימוד משמעותי.

הם מגדירים את עצמם כ- No Code, אך ברגע שרוצים לנהל מאגרי מידע, הם דורשים הבנה של תחומים מתחום ה- Databases כמו קשרים בין טבלאות וכדומה, מה שלא נהיר לכל אחד שמתעסק עם אקסל.

גם לוקח זמן להבין את החלקים השונים בתוכנה. כביכול יש להם את כל התכונות הרצויות, אך בפועל - התוצאה הסופית איטית, המוצר דורש עקומת למידה רצינית, ודורש הבנה מראש של תחומי ידע נוספים.

תמחור מתחיל מ-100$ לחודש.

Caspio

זה מחולל ישומים למעשה. תוכנה בסטייל Access , כלומר מאפשרת בנייה יפה של של מסכים, דוחות וכדומה. יש אפשרות לנוסחאות, יש אפשרות לייבוא של נתונים מאקסל , אך ללא הנוסחאות.יש הרבה מאוד אפשרויות, והתוצאה הסופית עובדת יפה ומהר.

קיים גם דוח Pivot, אך הוא לא כמו באקסל , אם כי התוצאה נחמדה.

המחיר מתחיל מ-100$ לחודש.

Amazon HoneyCode

זה אחד הכלים החדשים יחסית, הוא מאפשר בניה של נוסחאות ממש כמו אקסל.

נכון לרגע זה, אין יבוא מושלם מאקסל, וגם אין קישור לקובץ אקסל קיים.

המחיר מתחיל מ-19.9$, ויש גם תוכנית חינמית קטנה.

Dashdash

זה אחד הכלים החזקים. הוא נראה מאוד דומה לגיליון אקסל רגיל. מכיל נוסחאות דומות במקרים רבים.

יש לו חיבורים עם הרבה מאוד מערכות חיצוניות, שזה מעולה, והשימוש הבסיסי חינם ללא מגבלות.

אבל… אין אפשרות להמיר אקסלים קיימים. והתמחור הוא לפי נוסחה שרצה. אומנם תמחור נמוך מאוד, אך מצד שני בהיקף גבוה, זה יכול להיות סכום משמעותי.

AirTable

הם מגדירים את עצמם בתור “קצת גיליון אלקטרוני, קצת דאטאבייס, קצת גמישות” זה כלי משולב שמכיל הרבה מאוד כלים, ומאפשר בסוף לבנות אפליקציות ווב נחמדות, אך אפשרות היבוא מאקסל לא כוללת את הנוסחאות…

התמחור מתחיל מ-10$ לחודש למשתמש. (מי שמחליט להשתמש בו מוזמן להציץ גם בזה table2site.com )

AwasomeTable

הכלי הזה נראה בתחילת דרכו, הוא מאפשר חיבור ל-Google Sheets, ואז יצירת של כל מיני סוגי אתרים על בסיס הגיליון ב- Google Sheets. המחיר מתחיל מ-39$ לחודש לאפליקציה.

Sheet2Site

הכלי הזה מעט שונה מכל הכלים האחרים, הוא לא ממיר יכולות חישוב של אקסל בכלל. הוא מאפשר רק בנייה של אתרים, בלי לוגיקה מיוחדת, למשל אתרי מידע \ תדמית \ חנויות וכדומה.

בכל זאת אציין אותו, כי יש מצבים שבהם זה כל הצורך.

הוא מאפשר יצירה של אתרים שלמים על בסיס טבלאות ב- Google Sheets (האקסל של גוגל). יש תבניות עיצוביות מאוד יפות שמתאימות להרבה מקרים. זה די נוח. והמחיר מתחיל מ-29$ לחודש.

GlideApps

כלי נחמד מאוד, תמחור סביר, יש גם תוכנית חינמית קטנה. ממשק משתמש ידידותי מאוד. שווה בדיקה.

רשימת ספריות קוד, וכלי API שמאפשרים יכולות של אקסל לצורך פיתוח אפליקציה או אתר אינטרנט

בחלק הזה אסקור מספר ספריות שמכילות מנועי חישוב. לא כללתי ברשימה הזו ספריות קוד שמיועדות רק לכתיבה או קריאה של אקסלים, כאלו יש רבות, והן לא מעניינות לצורך המאמר הנוכחי.

שימו לב שחילקתי בין ספריות Server Side לספריות Client Side, כיוון שבגלל מגבלות הדפדפן, חישובים של אקסלים מורכבים לא רלוונטים לביצוע ב-Client Side. אבל בכל מקרה שבו יש אקסל פשוט, ורוצים להמיר אותו כמו שהוא ל-HTML + JS , ספריות ה- Client Side הן פתרון מעולה.

בסוף ציינתי פתרונות של Microsoft ושל Google Sheets לעניין.

ספריות Server Side המכילות מנוע חישוב תואם Excel

Spreadsheet Gear

ספריית לסביבת .Net ועובדת הייב גם עם .net core , שיודעת לקחת אקסל עם נוסחאות, ולחשב אותו בצורה מעולה , או לעדכן אותו.

עובדת הייטב, גם ב- High Preformance וגם על אקסלים גדולים. מניסיון. ( לצורך הדוגמא, לקחנו אקסל ענק עם שירשור של יותר מ-60 נוסחאות, וביצענו 1300 חישובים שונים של כל הגיליון בשניה אחת ).

יש פתרון די טוב שמחליף פונקציות VBA, ניתן לכתוב פונקציות ב- C# ולקרוא להן מתוך הגיליון.

המחיר מתחיל מ-1000$ לרישיון.

EPPLus

ספריה ל- .net core שמיועדת בעיקר לכתיבה וקריאה של אקסלים, אך מכילה גם כן מנוע חישוב. היא עובדת מעולה, קלה מאוד לשימוש. את מנוע החישוב לא ניסיתי, כך שאינני יכול להעיד לגביו.

המחיר מתחיל מ-250$, יש לעיין בפרטי הרישיון לגבי תוכנות SASS היות והוא לא סטנדרטי.

PhpSpreadSheet

ספריית קוד פתוח שמציע מנוע חישוב. לא בדקתי.

Apose Cells

חברה שמציעה מנוע חישוב ב-CPP וגם שירות של חישוב בענן עם SDK מובנה לכל השפות המובילות.

Calc Fusion

ממירים אקסל ל-REST API , ללא ממשק כלל. מכוונים לשוק ה- enterprise, עם דגש לדבריהם על אבטחת מידע וכדומה. נותנים גם יכולות חישוב לדבריהם.

EasyXLS

ספריית קוד לכל השפות המובילות שמאפשרת גם מנוע חישוב.

OfficeWriter

ספריה ישנה עבור .net שמכילה מנוע חישוב. לא בדקתי.

xlGen

ספריה שמכילה מנוע חישוב, לא בדקתי.

XL App

- מחיר זול מאוד - 10 דולר. מיועד להפוך אקסל לאפליקציות אנדרואיד (בלבד). נראה קשה לתפעול, אך מצד שני מיועד לבעלי רקע בתיכנות. מאפשר גם יכולות חישוב של נוסחאות אקסל. נראה קצת ישן, ההדגמה על אקסל 2007.

ספריות Client Side שמכילות מנוע חישוב תואם Excel

AppIzy

ממיר אקסלים לקוד צד לקוח, כלומר html+css. ההמרה די טובה. אפילו ממש טובה. יש הקפדה על העיצוב, ובתוכניות בתשלום מעט יותר יקר הוא ממיר גם גרפים. זה פתרון מעולה לדעתי לאקסלים קטנים, ושילוב של מחשבונים.

זה טוב מאוד לאקסלים קטנים, אבל באקסלים מסובכים, זה חסר סיכוי. מניסיון.

המחיר מתחיל מ- 5$.

SpreadsheetConverter

זוהי תוכנה שלוקחת אקסל וממירה אותו לקוד client side, כלומר html+js.

התרגום של ה-CSS די פשוט.

באקסלים פשוטים, זה פתרון לא רע. השימוש קצת מעצבן, כי הוא מחייב להוריד את התוכנה, להתקין אותה בתור תוספת לאקסל, ואז לבצע מספר הגדרות כדי להפיק תוצרת טובה.

בקבצים פשוטים זה עובד לא רע בכלל. בקבצים עם נוסחאות רבות, זה פשוט נתקע, או לא עובד. מניסיון.

המחיר מתחיל מ-500$, יש אפשרות גם לקוד מובייל, אך לא ברור אם זה Native או מעטפת סטייל Cordova.

פתרונות של Microsoft לאקסל על שרת

למיקרוסופט יש 2 שירותים בענן שמאפשרים חישובים מרובים על אקסל.

לא ניסיתי אף אחד מהם, אם מישהו ניסה - מוזמנים לכתוב לי את דעתכם, ואוסיף אותה למאמר.

ספריית HPC בשילוב עם שרתים מתאימים

ספריה ל-VBA בשילוב עם שרתים מתאימים, מאפשרת להריץ אקסל בתצורה של אשכול שרתים, ולקבץ את התוצאות יחד.

Excel Services on SharePoint

שירות שמאפשר חישובי אקסל בענן. לא בדקתי.

סיכום - להפוך אקסל לאפליקציה או לאתר

בסיכומו של יום, אני מציע לשקול את הנקודות הבאות :

א — האם בעלות על הקוד חשובה לכם ? אם זה לא רלוונטי, לכו על כלי No Code

ב — האם האפליקציה תשרת אנשים רבים שונים (עשרות אלפים) ואתם הולכים לגבות עליה כסף ? - אם כן המודלים של No Code לא מתאימים לכם, ועליכם לרכוש אחת מן הספריות הקיימות.

ג – אם המטרה שלכם היא רק לבצע חישובים ב- Scale - בחרו את אחת הספריות, או אחת הפתרונות של Microsoft.

בהצלחה!