צריך משהו באקסל?
נחזור אליך תוך 3 שעות.

להוסיף כפתורים לאקסל

סדר בשולחן זה אחד הדברים החשובים לעבודה יעילה. עבורי לפחות, ואני מאמין שכך זה גם עבור רוב האנשים. עומס של ניירת, ושל כל מיני דברים לא נחוצים, יוצר בלאגן בראש, ורעש מיותר, שמפריע לחווית עבודה זורמת.

העבודה, עבור רובנו - היא כורח. לכן, כל מה שיכול לייעל אותה - מבורך.

לכן, הפעם אני מתמקד ביכולת פשוטה, אך (לדעתי) פחות מוכרת של אקסל - ליצור לשונית אישית בחלק העליון (רצועת הכלים, ה-Ribbon).

לשונית שתכיל את הכפתורים שאתם הכי זקוקים להם, ותוריד את העומס בעיניים.

זה טיפ אקסל, שאומנם הוא לא מתוחכם, אך התועלת שלו רבה. פרודקטיביות במיטבה 📉🚀.

מתחילים.

איך להוסיף לשונית ברצועת הכלים של Excel ?

  • נלחץ על “קובץ”
  • ואז על כפתור “אפשרויות”
  • בחלון שיפתח נלחץ על “התאמה אישית של רצועת הכלים”
  • כאן נלחץ על “כרטיסיה חדשה”
  • נסמן את הכרטיסיה שנוספה, ונלחץ על “שינוי שם”
  • נעניק שם 📝 לכרטיסיה החדשה
הוספת לשונית כפתורים לאקסל
הוספת לשונית כפתורים לאקסל
צריך משהו באקסל?
נחזור אליך תוך 3 שעות.

איך לחלק לשונית אקסל לנושאים ?

  • נלחץ על הכרטיסיה החדשה שנוצרה
  • נלחץ על “קבוצה חדשה”
  • נוכל ללחוץ על “שינוי שם” ולהעניק שם 📝 לקבוצה החדשה

איך להוסיף כפתורים ללשונית החדשה של אקסל ?

בצד במסך, יש לנו רשימה עם הרבה מאוד אפשרויות של אקסל.

אפשר לשנות את המיקוד בתיבה שנקראת “בחר פקודות מתוך”

כאשר אנו מוצאים כפתור רצוי, פשוט נלחץ עליו

ואז נלחץ על “הוסף »>”

צריך משהו באקסל?
נחזור אליך תוך 3 שעות.

טיפים להתאמה אישית יעילה של כפתורי Excel

כשיוצרים לשונית חדשה באקסל, חשוב לתכנן אותה נכון כדי שלא תהפוך לעוד מקור של בלבול. כלל האצבע שלי הוא לשמור על פשטות – רק הכפתורים שאתם באמת משתמשים בהם באופן קבוע, יזכו להיכנס ללשונית החדשה ומה שלא - אז לא.

היה לנו לקוח, מנהל פרויקטים, שעשינו לו עבודה באקסל. הוא היה עובד עם קבצי מעקב מורכבים, ונמאס לו לקפוץ כל הזמן בין תפריטים שונים כדי לבצע כל מיני פעולות רגילות. אז בתור תוספת לפרוייקט שעשינו, “על הדרך” גם יצרנו לו לשונית עם 3 קבוצות ברורות: “נתונים” (ייבוא, סינון), “עיצוב” (עיצוב מותנה, צבעים) ו-“דו"חות” (יצוא ל-PDF, יצירת גרפים).

המחמאות שקיבלנו, היו גדולות. הוא מצא כל פקודה תוך שנייה, חסך 🕓 המון זמן והפך את העבודה שלו לזורמת הרבה יותר.

לכן,

לפני שאתם מוסיפים כפתורים – עצרו רגע, חשבו מהם התחומים שבהם אתם משתמשים הכי הרבה ❓, וצרו קבוצות ברורות שיקלו עליכם.

איך להסיר כפתורים\קבוצות\לשוניות מרצועת הכלים של אקסל ?

על מנת להסיר אחד מכל מה שהוספנו (כפתור, קבוצה או לשונית) נלחץ מקש ימני על הלשונית\כפתור\קבוצה ונבחר באפשרות “הסר”.

הסרת כפתורים או קבוצות מרצועת הכלים
הסרת כפתורים או קבוצות מרצועת הכלים

סיכום - הוספת לשונית לרצועת הכלים (ה-Ribbon ) של אקסל

ראינו פה יכולת להוסיף לשונית מותאמת אישית לרצועת הכלים של אקסל. היכולת הזו מאפשרת עבודה יעילה יותר, כיוון שאם נעבוד בעיקר עם הלשונית הזו, נוכל בקלות לאתר כפתורים של פעולות שאנחנו משתמשים בהם רבות.

בהצלחה!

צריך משהו באקסל?
נחזור אליך תוך 3 שעות.

טיפ לטכנאי מחשבים ומנהלי IT – איך לשמור ולהעביר את הלשונית למחשב אחר

אחרי שהשקעתם ביצירת לשונית מותאמת אישית שמסדרת לכם את העבודה, חבל שתצטרכו להגדיר אותה מחדש בכל מחשב שתשתמשו בו. ולכן, קיימת אפשרות באקסל לייצא את ההתאמות האישיות בקלות. הרי זה לא נעים, שכאשר יגיע היום בו נצטרך להחליף מחשב – הכל יעלם פתאום ונצטרך לעצב הכל מחדש. לכן מה עושים ? מתחת לכפתורים שהראשתי - יש כפתור של יבוא\יצוא - השתמשו בו.

צריך משהו באקסל?
נחזור אליך תוך 3 שעות.

מדריך צעד אחר צעד - איך להוסיף כפתורים לאקסל?