אם אתם מחפשים לשדרג את ניתוח הנתונים והדו"חות שלכם באופן מקצועי ?
אני ממליץ בחום לשקול את השירות שלנו של תותח Excel.
המומחיות שלנו באקסל תורמת להגשמת היעדים ולפתרון של בעיות מורכבות בצורה יעילה ומהירה.
עם מומחה Excel, אתם יכולים להיות בטוחים שתהליך העבודה שלכם יתנהל בצורה מקצועית.
ליצירת קשר לחצו כאן.
שלום וברכה הפעם החלטתי לעשות במדריך אחד את כל הנוסחאות החשובות באקסל בנושא זמן. בעמוד הזה יש המון נוסחאות על טיפול בזמנים. (time). כמובן, שהרבה מן הנוסחאות עוסקות בזמן שקשור לעבודה, למשל חישוב של שעות עבודה, שעות נוספות באקסל, חופשות וכדומה.
בואו נתחיל…
חיבור שעות באקסל - איך לחבר שעות באקסל?
הנושא הראשון זו השאלה איך מחברים שעות באקסל. לדוגמא, אם יש לי תא אחד שמכיל את הערך 04:00, ותא אחר שמכיל את הערך 06:00, כיצד אפשר לחבר את 2 התאים יחד, אל תא אחד של 10:00 שעות?
התשובה די פשוטה: פשוט עושים חיבור רגיל של שתי התאים באקסל וזהו. וכאן צריך לציין משהו חשוב, אם התאים המקוריים לא מעוצבים בתור “שעה”, אז גם התוצאה לא תהיה מעוצבת בתור שעה. לכן כדי שהתא עם התוצאה, יראה שעה נורמלית, צריך לוודא שהתא הזה, מעוצב בתור “שעה”.
בין אם אתה בעל עסק קטן או מנהל מחלקה בחברה גדולה, המומחים שלנו לאקסל שלנו יכולים לשנות את האופן שבו אתה עובד.
עם ידע עמוק וניסיון רב שנים באקסל, המומחים שלנו יסייע לך למקסם את הפוטנציאל של הנתונים שלך.
חסוך זמן ומשאבים בעזרת קבצי אקסל משוכללים, דוחות אוטומטיים וממשקים חכמים.
צא לדרך לעסק יעיל וממוקד נתונים עוד היום - צור קשר עכשיו!
איך מעצבים תא באקסל שיציג זמן?
לוחצים על התא > ואז למעלה בלשונית “בית” > בוחרים באפשרות “שעה”.
איך מציגים שעות גדולות באקסל? איך מציגים באקסל יותר מ-24 שעות?
בהמשך ישיר לנושא הקודם, אחרי שמחברים שעות, כמעט כל אחד שעובד עם שעות באקסל נתקל בבעיה הידועה: כברירת מחדל אקסל מציג רק עד 24 שעות. ואם בתא מסויים, הקלדנו נניח 25:00 שעות לדוגמא, אז למרבה הפלא, אקסל מציג 01:00, כלומר, שעה אחת בלבד. כדי לא לסבך עניינים, אני לא רוצה להתמקד פה באיך אקסל שומר זמנים (ומי שרוצה מוזמן לחקור את הנושא) אלא, ישר להציג את הפתרון הפשוט:
לוחצים על התא > ואז מקש ימני > עיצוב תאים > מותאם אישית > ואז מקלידים את התבנית הבאה:
[h]:mm
רוצה ליצור דוחות ותרשימים מתקדמים בעזרת Excel?
שירות של מומחה Excel יכול להציע לך פתרונות מותאמים לצרכים שלך.
צור קשר עכשיו
איך מחשבים באקסל כמה ימים עברו בין שתי תאריכים ?
אם חיפשתם נוסחת אקסל שמחשבת כמה זמן עבר בין שתי תאריכים? - זו הנוסחה שעליה נדבר כעת.
נניח ויש לי תאריך התחלה של פרויקט, ותאריך הסיום של פרויקט. איך אני יכול לדעת כמה זמן לקח הפרויקט בפועל ? בימים? התשובה: באמצעות שימוש בנוסחה של אקסל שנקראת DAYS. הנה דוגמה:
=DAYS(end date - התא עם תאריך הסיום, start date - התא עם תאריך ההתחלה)
רוצה להפוך את עבודתך ב-Excel לפחות מסובכת ויותר יעילה?
מומחה Excel יכול להפוך תהליכים לאוטומטים ולבנות עבורך אקסלים יעילים.
צור קשר עכשיו
איך לחשב באקסל כמה זמן עבר מתאריך מסוים עד היום?
כדי לחשב איך יודעים כמה זמן עבר מתאריך מסוים עד היום, פשוט נפחית את התאריך הרצוי. כלומר - נכתוב נוסחה שעושה “היום פחות התאריך הרצוי”.
וחשוב מאוד: לעצב את התא כ-מספר.
דוגמא:
=TODAY()- A1 התא שמכיל את תאריך ההתחלה
וכך חישבנו כמה ימים עברו מתאריך מסוים עד היום.
מחפש פתרון מתקדם ואפקטיבי ב-Excel ?
צוות המומחים שלנו ב-"תותח אקסל" מסוגל להתמודד עם כל אתגר, גדול כקטן , בתחום תוכנת אקסל.
בין אם מדובר בניתוח נתונים מורכב, פיתוח דוחות אוטומטיים או שילוב עם תוכנות אחרות לשימוש יעיל באקסל.
אנחנו בתותח אקסל מציעים פתרונות המותאמים באופן מדויק לצרכים שלכם.
עם ידע רחב וניסיון עשיר, נהפוך עבורך כל פרויקט או בעיה להזדמנות לשיפור והצלחה.
תותח אקסל - הבחירה המושלמת למי שרוצה להשתמש באקסל לא רק ככלי, אלא כנשק עסקי חד וחזק.
צור קשר עכשיו
איך להציג שעות במינוס באקסל?
כדי לענות על השאלה הזו, צריך להסביר לרגע: איך להפחית שעות באקסל?
אם אנחנו רוצים להחסיר שעות באקסל, ורוצים תוצאה שלילית (מינוס), זה נראה כאילו אקסל לא יודע לעשות את זה בכלל.
אז יש לזה 2 פתרונות. אני אתמקד בפתרון שהוא לדעתי הכי טוב. ואחר כך ארשום פה גם את הפתרון השני, אבל אציין איזה חיסרון יש לו וחשוב להיות מודעים לזה. אז הפתרון הטוב יותר לדעתי, כדי להחסיר שעות באקסל הוא, שימוש בנוסחה הבאה:
יש להשתמש בנוסחה זו, על תא שמעוצב כ-“מספר”.
(שעת התחלה - שעת סיום ) *24
אם אתם מחפשים לשדרג את ניתוח הנתונים והדו"חות שלכם באופן מקצועי ?
אני ממליץ בחום לשקול את השירות שלנו של תותח Excel.
המומחיות שלנו באקסל תורמת להגשמת היעדים ולפתרון של בעיות מורכבות בצורה יעילה ומהירה.
עם מומחה Excel, אתם יכולים להיות בטוחים שתהליך העבודה שלכם יתנהל בצורה מקצועית.
ליצירת קשר לחצו כאן.
פתרון נוסף להצגת שעות במינוס באקסל
אפשר גם לבצע שינוי בהגדרות של אקסל שמאפשר לעשות שעות במינוס. אני כותב פה את ההגדרה, אבל אני לא ממליץ עליה.
למה?
מכיוון שיש לזה השלכות נוספות על עוד דברים בחישובים של אקסל וזה מקור לבעיות שאי אפשר לצפות מראש. במיוחד אם אתם מעבירים את הקובץ אקסל שלכם בין כמה אנשים זה רק יוצר בלאגן ולכן אני חושב שעדיף להתבסס על הפתרון הראשון, למרות החיסרון הקטן שהוא מציג את הזמנים בצורה עשרונית.
הפתרון השני - שינוי בהגדרות של אקסל : קובץ > אפשרויות > מתקדם > השתמש במערכת זמן של 1904. אחרי השינוי הזה, אפשר לבצע בפשטות החסרות של זמנים, ואקסל ידע להציג את התוצאה בצורה נכונה.
בין אם אתה בעל עסק קטן או מנהל מחלקה בחברה גדולה, המומחים שלנו לאקסל שלנו יכולים לשנות את האופן שבו אתה עובד.
עם ידע עמוק וניסיון רב שנים באקסל, המומחים שלנו יסייע לך למקסם את הפוטנציאל של הנתונים שלך.
חסוך זמן ומשאבים בעזרת קבצי אקסל משוכללים, דוחות אוטומטיים וממשקים חכמים.
צא לדרך לעסק יעיל וממוקד נתונים עוד היום - צור קשר עכשיו!
איך לחשב סך הכל ימי עבודה באקסל ולהפחית מזה חגים ושבתות וכדומה?
אם אנחנו רוצים לחשב באקסל סך הכל ימים שמישהו עבד על נושא מסוים, יש נוסחה באקסל שמאפשרת לנו לחשב את הימים שחלפו ולהפחית מהם את הימים שהיו שבת או חג וכדומה.
- שלב ראשון: צריך להכין בצד טבלה של כל החגים, כל חג את התאריך שלו
- שלב שני: נשתמש בנוסחה NETWORKDAYS.INTL וניתן לה 2 פרמטרים:
- הטבלה של החגים שלנו
- באיזה יום אנחנו מחשיבים שבת.
הערה לגבי הנוסחה NETWORKDAYS.INTL: הבעיה עם הנוסחה הזאת שהיא לא יודעת להתחשב בחצאי ימים. נניח אם מישהו עבד ביום שישי, שבישראל לרוב זה חצי יום, אז הנוסחה הזאת כבר לא מתאימה לזה, וצריך לעשות חישוב קצת יותר מורכב באקסל.
הערה: הראיתי כבר את הנוסחה הזאת פעם בפוסט הזה.
רוצה ליצור דוחות ותרשימים מתקדמים בעזרת Excel?
שירות של מומחה Excel יכול להציע לך פתרונות מותאמים לצרכים שלך.
צור קשר עכשיו
איך להמיר טקסט לתאריך באקסל?
אקסל יודע בקלות “לאכול” גם תאריכים שכתובים בצורה טקסט.
אנחנו נתקלים בתאריכים מסוג כזה בעבודה שלנו ב-תותח אקסל, מכל מיני סיבות: לפעמים פשוט מישהו מקליד הכל בצורת טקסט כי הוא לא מכיר את האפשרות לעצב תא באקסל. לפעמים, המידע מגיע מתוכנה חיצונית שמגדירה את התא בתור טקסט ולא בתור תאריך.
הפתרון לתאריך שמופיע בתור טקסט באקסל, ממש פשוט - הנוסחה DATEVALUE.
=DATEVALUE(כתובת של תא שמכיל טקסט של תאריך)
הערה: הנוסחה הזאת ממירה ממש יפה אם משתמשים בקו נטוי, או במקף. אך, נוסחת Excel זו, לא יודעת להמיר תאריכים כאשר משתמשים בנקודה, למשל 1.2.2025 - ולכן אם התאים שלכם מכילים סימן נקודה בין הספרות של התאריכים, פשוט תסמנו את כל התאים הרלוונטים – חיפוש (Ctrl+F ) – בחרו בלשונית “החלפה”, ואז תחפשו סימן הנקודה, ותחליפו אותם בקו נטוי.
רוצה להפוך את עבודתך ב-Excel לפחות מסובכת ויותר יעילה?
מומחה Excel יכול להפוך תהליכים לאוטומטים ולבנות עבורך אקסלים יעילים.
צור קשר עכשיו
כמה שנים עברו בין שתי תאריכים באקסל? כמה חודשים עברו בין שתי תאריכים באקסל?
אני הולך לחשוף פה משהו מעניין. נוסחה סודית באקסל שאין לה תיעוד רשמי. אני לא יודע למה מיקרוסופט לא עשו לה דף עם תיעוד רשמי, אבל הנוסחה קיימת, ועובדת היטב. קבלו אותה במחיאות כפיים (תופים!)
DATEDIF
הנוסחה הזאת מאוד פשוטה לשימוש, הכנתי פה רשימה עם כל האפשרויות שלה: מכניסים לנוסחה את שתי התאריכים, ואז כותבים בפרמטר השלישי, בתוך מרכאות, את אחת מהאפשרויות הבאות:
- d - מספר ימים שחלפו
- m - מספר החודשים השלמים שחלפו
- y - מספר השנים השלמות שחלפו
- ym - הפרש בחודשים, מתעלם משנים וימים
- yd - הפרש בימים, מתעלם משנים
- md - הפרש בימים, מתעלם מחודשים ושנים. כלומר - רק הימים באותו החודש.
דוגמא: כמה חודשים שלמים עברו בין התאריך בתא A2 לתאריך בתא A1:
=DATEDIF(A2,A1,"m")
אם אתם מחפשים לשדרג את ניתוח הנתונים והדו"חות שלכם באופן מקצועי ?
אני ממליץ בחום לשקול את השירות שלנו של תותח Excel.
המומחיות שלנו באקסל תורמת להגשמת היעדים ולפתרון של בעיות מורכבות בצורה יעילה ומהירה.
עם מומחה Excel, אתם יכולים להיות בטוחים שתהליך העבודה שלכם יתנהל בצורה מקצועית.
ליצירת קשר לחצו כאן.
נוסחת אקסל - כמה זמן עבר במדוייק מתאריך מסוים עד היום?
לעיתים, אנחנו רוצים להציג ספירה מדוייקת שסופרת כמה זמן עבר מתאריך מסוים עד היום בימים, חודשים, שנים וכדומה. אני אציג פה נוסחה שמתבססת על הנוסחה DATEDIF שהצגתי בסעיף הקודם:
כמובן, תתאימו את התאים בדוגמא, לתאים של התאריכים בגיליון Excel שלכם.
=DATEDIF(B42,C42,"y")&" שנים "&DATEDIF(B42,C42,"ym")&" חודשים "
&DATEDIF(B42,C42,"md")
&" ימים"
בין אם אתה בעל עסק קטן או מנהל מחלקה בחברה גדולה, המומחים שלנו לאקסל שלנו יכולים לשנות את האופן שבו אתה עובד.
עם ידע עמוק וניסיון רב שנים באקסל, המומחים שלנו יסייע לך למקסם את הפוטנציאל של הנתונים שלך.
חסוך זמן ומשאבים בעזרת קבצי אקסל משוכללים, דוחות אוטומטיים וממשקים חכמים.
צא לדרך לעסק יעיל וממוקד נתונים עוד היום - צור קשר עכשיו!
מה זה 1.7300 באקסל?
או במילים אחרות - איך ממירים EPOCH TIME לשעה של Excel ?
הגיעו פעמים מספר, לקוחות עם קבצי אקסל שיוצאים משעוני נוכחות, עם השאלה: איך לקרוא נתונים משעון נוכחות אל תוך Excel ?
אם גם אתם נתקלתם בשעון נוכחות, שמוציא את הנתונים לקובץ. בקובץ הנתונים של שעון הנוכחות, במקום שעות הכניסה והיציאה, מופיעים מספרים ענקיים כמו המספר הבא: 1.730319072E+09
מה המשמעות של זה? ואיך ממירים את המספר המוזר הזה לזמן נורמלי של אקסל ?
התשובה היא, שהמספר הזה מייצג את כמות השניות מאז 1/1/1970 וזה נקרא גם Epoch time, או Linux time הסבר למעוניינים.
כדי להמיר Epoch time אל זמן ב- Excel, נשתמש בנוסחה הבאה:
כמובן, תתאימו את התאים בדוגמא, לתאים של התאריכים בגיליון Excel שלכם.
=(C58/86400)+DATE(1970,1,1)
רוצה ליצור דוחות ותרשימים מתקדמים בעזרת Excel?
שירות של מומחה Excel יכול להציע לך פתרונות מותאמים לצרכים שלך.
צור קשר עכשיו
איך להמיר שעה למספר עשרוני באקסל?
פשוט להכפיל את השעה ב-24 ולעצב את התא כ-“מספר”.
כתבתי על זה פעם פה ושם הבאתי עוד שיטה.
איך להמיר מספר עשרוני לשעה בגיליון אקסל?
הנוסחה באקסל להמרת מספר עשרוני לזמן, היא :
לחלק ב-24. יש להקפיד על עיצוב התא בתור “מספר”.
כיצד לחשב שעות נוספות באקסל לפי החוק הישראלי?
הקדמה קצרה על שעות נוספות
בהתאם לחוק הישראלי, חישוב שעות נוספות נעשה כך:
- שעות רגילות: עד 9 שעות ביום – תשלום בשיעור של 100% מהשכר.
- שעתיים נוספות ראשונות: תשלום בשיעור של 125% מהשכר.
- כל שעה נוספת מעבר לשעתיים הראשונות: תשלום בשיעור של 150% מהשכר.
חשוב לציין: יש מקרים מיוחדים: למשל, עבור מי שעובד ימי שישי, המספר 09:00 שעות הופך להיות 08:00 שעות (כי יום שישי “משלים” לו ל-9 שעות בשאר > הימים). בנוסף בענפים מסוימים (כגון רופאים, מורים ועובדי מדינה), יש להם הסכם שונה (רופאים בחלק מהמקומות עובדים 07:00 שעות בשירות > הציבורי).
שלבים לחישוב שעות נוספות באקסל:
שלב 1: חישוב סך שעות העבודה הכוללות
נוסחה: יש לחסר את שעת ההתחלה משעת הסיום.
דוגמה: אם העובד התחיל ב-08:00 וסיים ב-18:30: הנוסחה תהיה:
=B2-A2
(כאשר B2 היא שעת הסיום ו-A2 היא שעת ההתחלה).
התוצאה: 10:30 שעות עבודה.
שלב 2: חישוב שעות העבודה הרגילות
נוסחה: נשתמש בנוסחת אקסל MIN כדי לקחת את המינימום בין 9 שעות (השעות הרגילות ביום עבודה רגיל) לבין סך השעות שעבד העובד.
דוגמה:
נוסחה:
=MIN(C2, "09:00")
(כאשר C2 מכילה את סך שעות העבודה).
אם העובד עבד 10:30 שעות, יתקבלו 9 שעות רגילות.
רוצה להפוך את עבודתך ב-Excel לפחות מסובכת ויותר יעילה?
מומחה Excel יכול להפוך תהליכים לאוטומטים ולבנות עבורך אקסלים יעילים.
צור קשר עכשיו
שלב 3: חישוב שעות הנותרות לשעות נוספות
נוסחה: נפחית את שעות העבודה הרגילות מסך שעות העבודה.
דוגמה: נוסחה:
=C2-D2
(כאשר C2 היא סך שעות העבודה ו-D2 היא שעות העבודה הרגילות).
אם העובד עבד 10:30 שעות, שעות נוספות יהיו: 10:30 - 9:00 = 1:30 שעות נוספות.
שלב 4: חישוב שעות נוספות בשיעור 125%
נוסחה:נשתמש בנוסחת MIN של Excel כדי לקחת את המינימום בין השעות הנותרות לבין 2 שעות (השעות הנוספות הראשונות).
דוגמה:
נוסחה:
=MIN(E2, "02:00")
(כאשר E2 מכילה את השעות הנותרות).
אם נותרו 1:30 שעות נוספות, התוצאה תהיה 1:30 שעות בשיעור 125%.
שלב 5: חישוב שעות נוספות בשיעור 150%
נוסחה: השלב הזה ממש פשוט, נפחית את שעות ה-125% וגם את ה-9 שעות מתוך סך כל השעות. 150%.
דוגמה:
נוסחה:
זו לא הנוסחה באקסל, אלא הרעיון, הקונספט של הנוסחה
=סך כל השעות
- "09:00"
- שעות נוספות של 125%
מחפש פתרון מתקדם ואפקטיבי ב-Excel ?
צוות המומחים שלנו ב-"תותח אקסל" מסוגל להתמודד עם כל אתגר, גדול כקטן , בתחום תוכנת אקסל.
בין אם מדובר בניתוח נתונים מורכב, פיתוח דוחות אוטומטיים או שילוב עם תוכנות אחרות לשימוש יעיל באקסל.
אנחנו בתותח אקסל מציעים פתרונות המותאמים באופן מדויק לצרכים שלכם.
עם ידע רחב וניסיון עשיר, נהפוך עבורך כל פרויקט או בעיה להזדמנות לשיפור והצלחה.
תותח אקסל - הבחירה המושלמת למי שרוצה להשתמש באקסל לא רק ככלי, אלא כנשק עסקי חד וחזק.
צור קשר עכשיו
סיכום - נוסחאות זמן ותאריך באקסל
ראינו כיצד לבצע את כל החישובים היומיומיים החשובים בנושא זמן ב- Excel. עברנו גם על מקרי קצה, וגם על הגדרות מיוחדות של אקסל, ואפילו הגענו במסעותינו אל נוסחת מסתורית שלא מתועדת.
בהצלחה!