מה זה Looker Studio? המדריך המלא למתחילים 🚀
באתר פה אני סוקר המון דברים שקשורים לאקסל. הפעם החלטתי לסקור את הכלי המדהים של Google ליצירת Dashboards שנקרא Looker Studio.
מה Looker Studio מאפשר ?
להכין דאשבורדים מקצועיים ויפים, וגם מותאמים לסלולרי (=רספונסיבים) בחינם. כלומר אפשר לקחת טבלאות, אקסלים, ואפילו מסדי נתונים גדולים, להפוך אותם לגרפים, טבלאות ומפות שקל להבין.
מי שעוקב אחרי יודע, שפירסמתי קורס שלם על Power BI Desktop
לדעתי Looker Studio הוא מתחרה מאוד רציני ל- Power BI למשתמשים פשוטים, ויש לו 2 יתרונות גדולים:
- הוא חינמי לגמרי, כולל שיתוף בחינם, בעוד ש- Power BI מחייב מנוי בתשלום בכדי לשתף.
- העיבוד נעשה בענן, כך שגם מקורות מידע, כמו קבצים גדולים, או דאטאבייס ענק, לא מעמיסים על המחשב.
- הוא קל לשימוש (יותר קל בהשוואה ל- Power BI ). וגם אם אין לכם ניסיון קודם בעיצוב או תכנות. עם ממשק גרירה-ושחרור, תוכלו לבנות דאשבורד מרשים תוך דקות. 😎
החיסרון המהותי שאני מצאתי בעבודה איתו עם קבצי אקסל היא : שעדיף להמיר את קבצי האקסל אל Google Sheets באופן מלא. כיוון שהעבודה בתוך Looker Studio עם קבצי אקסל לא חלקה. לכן, ההמלצה שלי היא להמיר כל קובץ אקסל לקובץ Google Sheet כדי לעבוד עם קבצי Excel בתוך Looker Studio.
אומנם, אציין שהבעיות שנוצרות אם משתמשים בחיבור לאקסל ניתנות לפתרון, אבל אלו בעיות מעיקות , ולכן לדעתי עדיף להמיר קבצי Excel ל- Google Sheets (לחיצה אחת פשוטה).

האם Looker Studio הוא מוצר מתחרה ל- Power BI ?
התשובה היא כן, אבל אני רוצה להתמקד במוצר ספציפי של Google שהוא קצת יותר “חלש” לעומת Power BI. אנחנו צריכים להבדיל בין כמה תוכנות. כי ל- Google יש 3 מוצרים שונים שמשתמשים במילה Looker (למה ?), ובפוסט הזה אני אתמקד ב-Looker Studio החינמי.
Looker Studio: זה כלי חינמי מבית Google ליצירת דוחות ודאשבורדים ויזואליים. הוא מתמקד בהצגת נתונים בצורה פשוטה וידידותית, עם ממשק גרירה-ושחרור, ומתחבר למגוון מקורות נתונים (כמו Google Sheets, Google Analytics). מתאים לעסקים קטנים עד בינוניים או משתמשים שאינם טכניים, אך מוגבל ביכולות מודלינג נתונים מתקדמות ופחות מתאים לניתוחים מורכבים.
Looker Studio Pro: גרסה בתשלום של Looker Studio, המוסיפה עוד כמה תכונות ארגוניות כמו סביבות עבודה משותפות (Team Workspaces), ניהול הרשאות מתקדם, מתאים לארגונים גדולים יותר אך עדיין שומר על הפשטות של Looker Studio.
Looker: פלטפורמה מתקדמת לניתוח נתונים ומודלינג, המיועדת לארגונים גדולים עם צרכים מורכבים. הכלי יקר לשימוש. הנוסחאות שמשתמשים ב-Looker הן שפת נוסחאות שנקראת LookML, זו השפה של Looker שמקבילה “בערך” ל - Dax של Power BI (ממש לא אחד לאחד).
מדריך למתחילים ב־Looker Studio - מתוך קובץ Excel
שלב 1 - נעלה את קובץ האקסל אל Google Drive
שלב 2 - נמיר את קובץ ה-Excel אל Google Sheets
איך ממירים קובץ Excel ל- Google Sheets ?
בעיקרון, ברגע שמעלים קובץ Excel אל Google Drive, אז לחיצה כפולה על הקובץ, פותחת אותו ב- Google Sheets.
אבל, אז מופיע לנו סימון בצבע ירוק XLSX.
אם אנחנו רוצים להמיר אותו ל- Google Sheets, צריך ללחוץ על קובץ > שמירה בתור Google Sheets.
הפעולה הפשוטה הזו - יוצרת לנו קובץ חדש, שהוא לגמרי Google Sheets, ולכן הוא “עובר חלק” בגרון של Looker Studio.

2 צורות ליצור Dashboard ב- Looker Studio
הצורה הראשונה - ישירות מתוך Google Sheets והחיסרון שלה
אומנם, יש אפשרות ליצור את ה-Dashboard ישירות מתוך Google Sheets ( תוספים > Looker Studio > ואז על צור דוח > ואז על יצירה ) ואפילו יש לזה יתרון קטן - מקבלים בנוסף יתרון מסויים - שחלק מה-Dashboard נוצר אוטומטית.
אבל… יש לזה חיסרון מסויים, האפשרות ליצור Dashboard מותאם למובייל - לא קיימת אחרי שכבר יש אלמנטים על המסך.
נלחץ בתוך המסך על Save And Share ונאשר את ההרשאות.
רק אז אפשר להתחיל לעבוד.

דרך המלך - ישירות מתוך Looker Studio
ולכן… עדיף להיכנס לקישור הוא 🔗 https://lookerstudio.google.com וליצור דוח חדש.
רגע לפני שיוצרים את הדוח, צריך לוודא 3 דברים.
- השורה הראשונה מכילה כותרות עמודות.
- אין תאים ממוזגים
- תאריכים - הם באמת תאריכים. שווה לבדוק שתאריכים שהגיעו מגיליון אקסל הומרו כמו שצריך לגוגל שיטס. בסרטון הרחבתי על זה. ובכל מקרה צריך להיות מודעים לזה.
זהירות עם תאריכים שבאים מאקסל ⚠️
לפעמים תאריכים ב- Google Sheets נראים תקינים, אך שמורים בצורה שגויה.
חובה לבדוק שהתאריך שמור תקין, ואם לא, אז להוסיף עמודה שממירה את התאריך, באמצעות DATE, או DATEVALUE.
למה עשינו את זה?
כי Looker Studio מחפש “טבלה”, והצורה שלו להתחבר בצורה פשוטה עם Google Sheets היא לזהות את הטבלה לפי השורה הראשונה.
נלחץ על כפתור +Create ונלחץ על האפשרות Report.
בתחתית המסך - נקבל אפשרות לבחור את מקור המידע.
אנחנו נבחר בקובץ Google Sheets שיצרנו לפני כן.
נצטרך לבחור את הגיליון המתאים, ולאשר שאכן השורה הראשונה מכילה כותרות.
לאחר מכן נקבל הודעה שאנחנו בעלי המידע, ואילו כל מי שיצפה ב-Report יוכל גם לראות אותו, נאשר כמובן.
ואז נעבור למסך הראשי של Looker Studio.
איך בנוי המסך של Looker Studio ?

🖼 אזור העבודה המרכזי (Canvas)
כאן מופיעים התרשימים והטבלאות שבנית.
אפשר לגרור, להזיז, לשנות גודל ולמקם רכיבים.
📌 הצד הימני של המסך
כאן אפשר לשלוט ולהתאים את הנתונים ואת המאפיינים של כל רכיב בדוח.
יש 3 כפתורים בצד ימין שמאפשרים להדליק ולכבות אלמנטים במסך.
1. Data (נתונים)
מציג את שדות הנתונים מהמקור שאליו הדוח מחובר.
מאפשר לגרור שדות ישירות לתוך החלק המרכזי במסך - שנקרא ה-Canavs.
2. Properties (מאפיינים)
- כשבוחרים רכיב בדוח (תרשים, טבלה) – אז פה נראה את כל אפשרויות שלו.
3. Filter bar (סרגל סינון)
- מאפשר לקבוע תנאים לסינון כלל הדוח או חלקים ממנו.
איך להפוך Dashboard של Looker Studio למותאם לסלולרי ?
משהו חשוב שכדאי לעשות לפני שמתחילים להוסיף גרפים ורכיבים אחרים, הוא להפוך את ה- Dashboard שלנו למותאם לסלולרי (=רספונסיבי).
לוחצים על Theme and layout ושם נבחר בלשונית Layout, ונסמן את האפשרות Reponsive.
זה יעצב את האיזור המרכזי במסך (=ה- Canavas ) בתור שטח שמותאם למסכי סלולרי. 📱
איך להוסיף גרפים\טבלאות\מספרים ל- Dashboard ב- Looker Studio?
- לוחצים על Add a chart בסרגל העליון
- ובוחרים מה רוצים להוסיף.
- לוחצים על המיקום באיזור ה- Canavas
כל אלמנט שהוספנו, או שלחצנו עליו פעם אחת, אפשר לשלוט בכל המאפיינים שלו באמצעות העמודה בצד.
עמודה זו מחולקת ל-2 חלקים: חלק אחד נקרא Setup ועוסק במאפיינים של המידע.
וחלק שני נקרא Style ועוסק במאפיינים של העיצוב.
הכל לחיץ ב- Looker Studio ואיך מבטלים סינונים
נניח שהוספנו כמה גרפים, ולחצנו על View כדי לראות את ה-Dashboard.
עכשיו מי שרואה את ה-Dashboard יכול ללחוץ על כל ערך בגרף, ובעצם “לסנן” את כל ה- Dashboard לפי הערך שעליו הוא לחץ.
לצורך הדוגמה, אם יש לנו גרף שמציג מוצרים, והוא לחץ על קטע בגרף שמציג מוצר ספציפי - אז כל שאר הדוח - יסונן לפי אותו מוצר.
נניח ואנחנו רוצים לבטל את הסינונים האלו - אפשר לעשות זאת ב-2 צורות:
- ללחוץ על קטע רייק בגרף - זה מבטל את הסינון הספציפי
- או ללחוץ למעלה על Reset - זה מבטל את כל הסינונים (כפתור זה לא זמין כברירת מחדל למי שמשתפים אליו את הדוח, ולכן צריך ליצור אותו - אני מסביר זאת בהמשך).
איך להוסיף Filters ב- Looker Studio ?
בהרבה מאוד Dashboards נרצה לאפשר למי שמשתמש בזה, לסנן לפי כל מיני אפשרויות.
זה נקרא Filters ב- Looker Studio.
ועושים זאת כך:
- נלחץ על Add a control
- נבחר באפשרות הרצויה. למשל, עבור ערכים מתוך רשימה סגורה, כמו רשימת מוצרים - נבחר ב- Drop Down, ואז אפשרי לשנות את השדה לשדה המתאים (בדוגמא שלי - Product).
איפה קובעים את שדה התאריך הראשי ב- Looker Studio?
אחד הדברים שבוודאי תשימו לב הוא, שהתאריכים ב-Date Control לא משנים כלום בדוח.
והסיבה היא, שלפעמים Looker Studio לא מזהה אוטומטית את השדה שמציין את מימד הזמן.
אז איך נקבע איזה שדה מציין את מימד הזמן?
נלחץ על File > ואז על Report Settings > ואז נגלול למטה לחלק בו כתוב Date Range Dimention ונבחר בשדה המתאים.
איך לרענן מידע ב- Looker Studio?
ראשית - כל משתמש ב- Dashboard יכול לרענן את המידע עצמאית, שזה מדהים.
אני רוצה להציג 2 סוגים של עדכון:
עדכון של המידע עצמו - שישתקף בגרפים.
- פשוט בכפתור “3 נקודות” למעלה, בוחרים באפשרות Refresh data והמידע מתרענן.
ועדכון של עמודות חדשות
- במידה ויש לנו עמודות חדשות, נלחץ על Resouces > ואז על Manage added data sources > ואז נבחר במקור המידע, ונלחץ על Edit ובחלון שיפתח נלחץ על refresh fields.
הוספת Scorecard ב-Looker Studio והבדל בין Metric ל-Dimension
Scorecard ב-Looker Studio הוא “כרטיס” שמציג מספר.
זה כלי ממש פשוט להצגת מספר חשוב מסויים. מה שנקרא - מדד מפתח (KPI) למשל: סך הכנסות או מספר הזמנות.
כדי להוסיף Scorecard:
- נלחץ על “Add a chart”
- נבחר Scorecard.
- בחלונית ה-Data נבחר Metric (כמו `Revenue`)
- נבחר את נוסחת הסיכום שבה נשתמש (למשל Sum, Count, Average).
דברים שכדאי לדעת על Scorecard:
בעיקרון - ברוב המקרים אנחנו נשתמש ב- Metric.
אבל לפעמים נרצה להוסיף את השם (=הערך) של מה שנמצאים עליו כרגע.
זה נקרא Dimension. 🏷️
הוספת כפתור “ביטול סינונים”
הכלי של Looker Studio הוא חינמי, ועובד מדהים, אך יש דברים שהייתי משפר.
כמו למשל - האפשרות לעשות Reset לכל הסינונים, מופיעה רק ליוצר ה- Dashboard.
ולא מופיעה עבור המשתמשים שאנחנו נשתף אליהם את ה- Report שלנו.
ולכן… צריך להוסיף כפתור, וזו הזדמנות טובה, להראות איך מוסיפים כפתורים.
> נכון לכתיבת המדריך, יש ל- Looker Studio באג קטן בכתיבה על כפתורים, אך אפשר להתמודד איתו.
- נלחץ על Add a control
- נבחר באפשרות Button
- ואז בחלק של Setup נבחר באפשרות Report Activities
- ובתיבה שמתחת לזה נבחר Reset filters.
הפעולה הזו תוסיף לנו כפתור שיאפשר לכל מי שמקבל את ה- Dashboard - לעשות ביטול של כל הסינונים בבת אחת.
שיתוף Dashboard ב- Looker Studio
שיתוף הוא אחת התכונות המדהימות של Looker Studio, ואחד היתרונות העצומים ביחס ל-Power BI שלא מאפשר שיתוף בחינם. זה מאפשר לכל עסק, בכל גודל, למעשה להחזיק דאשבורד יפה, בלי לשלם על מערכת BI משוכללת.
כדי לשתף ב- Looker Studio ל
נלחץ על Share בצד ימין למעלה.
נקליד כתובות מייל או קבוצות לשיתוף.
נגדיר את סוג הגישה וזהו
כדאי לזכור, שיתוף של Report לא משתף את מקור הנתונים עצמו. כלומר, ההרשאות במקור הנתונים קובעות אם המשתמשים יראו נתונים בפועל או לא.
יחד עם זאת, אם עקבתם אחרי ההוראות שלי, אז מקור המידע שלכם הוא למעשה “מובנה” Embded בתוך הדוח, ולכן לא תצטרכו להגדיר הגדרות נוספות.
אך כדאי לזכור זאת, במידה ולא עשיתם בדיוק לפי הצורה שבה אני עשיתי.
לסיכום
Looker Studio הוא כלי עוצמתי, חינמי ונגיש לכל אחד שרוצה להציג נתונים בצורה ויזואלית, מקצועית ומרשימה – גם בלי ידע טכני מוקדם. למדנו איך להמיר קבצי Excel ל-Google Sheets, איך לחבר אותם לדאשבורד, איך להוסיף גרפים, טבלאות, סינונים וכפתורי Reset, ואיך לשתף את התוצרים בקלות. היתרונות הגדולים של Looker Studio הם פשטות, שיתוף חינמי, עבודה בענן והתאמה למובייל. החיסרון העיקרי – עבודה פחות חלקה עם קבצי Excel, אך יש לכך פתרון פשוט. אם אתם מחפשים דרך מהירה, קלה ומקצועית להציג נתונים – שווה מאוד לנסות את Looker Studio. בהצלחה! 🌟