שלום וברכה,
בפוסט הפעם, אני רוצה לגעת בתכונה קטנה וחמודה, שקיימת בכל הגירסאות האחרונות של אקסל (מאז Excel 2010 ) , ויש לי תחושה, שהיא פחות מוכרת.
התכונה נקראת Custom Views - תצוגות מותאמות אישית, והיא פותרת בעיה נפוצה : אם יש לנו פעולות קבועות שאנחנו עושים על דוח מסויים כדי להכין אותו להדפסה \ לתצוגה - למשל לסנן מתוכו ערכים מסויימים, להסתיר עמודות מסויימות - אז התכונה הזו - מאפשרת לשמור כמה “תצוגות” של הדוח, כאשר כל אחת מן התצוגות מכילה את כל ההגדרות.
הסבר - איך ליצור תצוגות מותאמות אישית באקסל ?
ראשית, נתחיל בכך שתצוגות מותאמות אישית לא עובדות עם טבלת אקסל , אז אם יש לכם טבלה, תמירו אותה לטווח (עומדים בתא מסויים בטבלה, ולוחצים : כלי טבלאות > המר לטווח ).
שנית, אנחנו ניצור 2 תצוגות : תצוגה אחת “רגילה”, ותצוגה שנייה “ללא שמות הלקוחות, וכוללת רק את הרבעון הראשון”.
לצורך כך נעשה :
נציג קודם כל את הדוח במצב המלא שלו, בלי סינונים, ובלי להסתיר כלום.
-– נלחץ על תצוגה > תצוגות מותאמות אישית > הוספה > נעניק שם לתצוגה > ונלחץ אישור.

איך להוסיף תצוגה מותאמת אישית לדוחות Excel
-– כעת, נכין את הדוח למצב הדפסה,
-– נסתיר עמודות לא רצויות, נסנן , נעשה התאמות להדפסה, וכדומה.
-– ואז, שוב פעם נלחץ על תצוגה > תצוגות מותאמות אישית > הוספה > נעניק שם לתצוגה > ונלחץ אישור.
וזהו.
כעת, בכל פעם שנרצה לעבור בין התצוגות, פשוט נלחץ על תצוגות מותאמות אישית, ונבחר בתצוגה המתאימה.
בהצלחה!

תצוגות מותאמות אישית לדוחות אקסל