אם אתם מחפשים לשדרג את ניתוח הנתונים והדו"חות שלכם באופן מקצועי ?
אני ממליץ בחום לשקול את השירות שלנו של תותח Excel.
המומחיות שלנו באקסל תורמת להגשמת היעדים ולפתרון של בעיות מורכבות בצורה יעילה ומהירה.
עם מומחה Excel, אתם יכולים להיות בטוחים שתהליך העבודה שלכם יתנהל בצורה מקצועית.
ליצירת קשר לחצו כאן.

שלום וברכה,

אחרי סדרת טכניקות ה- VLOOKUP שפירסמתי פה, הגיעו הרבה תגובות.

אחד המגיבים, שלח לי טריק שלא הכרתי, והוא פשוט טריק מדהים.

הטכניקה שהוא שלח לי מאפשרת לעשות VLOOKUP לפי כל עמודת מפתח ! ומעתה ואילך, אתם לא מוגבלים לעמודת מפתח הראשונה בטבלה.

הסבר קצר על הטכניקה - VLOOKUP לפי כל עמודה שתרצו

הנוסחה VLOOKUP עובדת לפי עמודת מפתח.

תמיד העמודה הראשונה בטבלה - היא עמודת מפתח.

אז אם נניח היינו רוצים לבחור לפי משהו שנמצא בעמודה ה-2,3,4 וכו’ - זה בעיה.

אלא אם כן … נעתיק לתוך טבלה חדשה את העמודת מפתח בתור עמודה ראשונה , ואת העמודה הרצויה, בתור עמודה שנייה.

אבל זה המון עבודה ! ואנחנו לא רוצים לעבוד קשה.

אנחנו לא רוצים להתחיל להעתיק ולהדביק רק בשביל לשלוף.

אז בטכניקה הזו חוסכים את העבודה הזו, באמצעות נוסחה קטנה, שיוצרת טבלה בזיכרון של המחשב. הטבלה שנוצרת, בזיכרון של המחשב, מכילה 2 עמודות - את עמודת המפתח, ואת העמודה שרוצים לשלוף.

בין אם אתה בעל עסק קטן או מנהל מחלקה בחברה גדולה, המומחים שלנו לאקסל שלנו יכולים לשנות את האופן שבו אתה עובד.
עם ידע עמוק וניסיון רב שנים באקסל, המומחים שלנו יסייע לך למקסם את הפוטנציאל של הנתונים שלך.
חסוך זמן ומשאבים בעזרת קבצי אקסל משוכללים, דוחות אוטומטיים וממשקים חכמים.
צא לדרך לעסק יעיל וממוקד נתונים עוד היום - צור קשר עכשיו!

איך יוצרים טבלה בזיכרון של המחשב עבור VLOOKUP - בעזרת פונקציה אחת פשוטה ?

זוכרים את הנוסחה CHOOSE ?

הנוסחה הפשוטה הזו, שמאפשרת לבחור ערך מסויים…. ולרוב, לא תמיד ברור לנו מתי משתמשים בה.

אז זו הנוסחה שבה נשתמש.

נתחיל עם חזרה קצרצרה על פונקצית CHOOSE. הפונקציה מאפשרת לבחור פריט אחד מתוך רשימה.

זה המבנה של פונקצית CHOOSE

=CHOOSE( מספר פריט , פריט ראשון, פריט שני, …עוד פריטים…)

קל מאוד להבין באמצעות דוגמא :

בנוסחה הבאה, נקבל את הפריט השני ברשימה, כי רשמנו את המספר 2:

=CHOOSE( 2, “Girl”, “Boy”, “Kids”)

וברשימה הבאה נקבל את הפריט השלישי, כיוון שכתבנו את המספר 3:

=CHOOSE( 3 ,“Chair”, “Table”, “Flower”)

אז אחרי שהבנו איך עובדת נוסחת CHOOSE, נתקדם לעיקר.

בנוסחת CHOOSE אנחנו יכולים גם להחליט ש :

  • הערכים הנבחרים - הם עמודות שלמות
  • ואנחנו יכולים להחליט שהנוסחה תבחר עבורנו גם יותר מעמודה אחת.

רוצה ליצור דוחות ותרשימים מתקדמים בעזרת Excel?
שירות של מומחה Excel יכול להציע לך פתרונות מותאמים לצרכים שלך.
צור קשר עכשיו

אם נניח, שבמקום לשים ל-CHOOSE מספר מסויים בפרמטר הראשון, נצליח בצורה פלאית לשים לה 2 מספרים, מה יקרה ?

התשובה היא, שהיא תיצור טבלה בזיכרון של המחשב, שתכיל את 2 המספרים.

זה נשמע מאוד לא ברור, אשתדל להסביר בפשטות.

תסתכלו על הנוסחת CHOOSE הבאה (הצילום מתוך הסרטון )

נוסחת CHOOSE עבור VLOOKUP
נוסחת CHOOSE עבור VLOOKUP

בנוסחה הזו יש 2 דברים “מיוחדים”

  • ראשית - בפרמטר הראשון, של מה לבחור, שמתי מערך = כלומר = כמה דברים ביחד, במקרה הזה רשמתי סתם, את המספרים 1,2 בתוך סוגרים מסולסלים - מה שאומר לנוסחה במילים פשוטות : את הולכת לבחור עבורנו את העמודה הראשונה + השנייה מתוך הטבלאות שאני אתן לך.
  • שנית - בפרמטרים הבאים, נתתי לנוסחה עמודות שלמות, שימו לב שהם צבועות בתמונה בצבע סגול, ובצבע אדום.
    והסדר שלהם מהותי - העמודה שבה אני הולך להשתמש בתוך מפתח - היא העמודה הראשונה, והעמודה שאותה אני רוצה לשלוף, היא העמודה השנייה.

אם אנחנו רוצים לראות לרגע מה התוצאה של נוסחה כזו, אז אפשר לסמן את הנוסחה עם העכבר, ואז ללחוץ F9 במקלדת כדי לראות לרגע את התוצאה שלה. (בסוף יש ללחוץ ESC כדי לצאת מהמצב הזה).

התוצאה שלה, כלומר הטבלה שנוצרת בזיכרון של המחשב, נראית כך למעשה :

מערך שנוצר באמצעות פונקציית CHOOSE של אקסל
מערך שנוצר באמצעות פונקציית CHOOSE של אקסל

שימו לב שכל פעם שיש פסיק - זה מעבר עמודה, וכל פעם שיש נקודה-פסיק, זה מעבר שורה.

זו למעשה טבלה - בצורה קצת טכנית.

אז הבנו, שבאמצעות CHOOSE אפשר ליצור טבלה בזיכרון של המחשב.

אז למעשה, נוסחת ה- VLOOKUP שלנו, תבחר ישירות מתוך הטבלה שנוצרה מה-CHOOSE.

הנוסחה המלאה נראית כך :

נוסחת VLOOKUP לפי עמודה שאינה הראשונה, מבוססת על פונקציית CHOOSE שיוצרת טבלה בזיכרון
נוסחת VLOOKUP לפי עמודה שאינה הראשונה, מבוססת על פונקציית CHOOSE שיוצרת טבלה בזיכרון

כלומר, אנחנו שולפים באמצעות VLOOKUP מתוך טבלה בזיכרון של המחשב.

את הטבלה בזיכרון של המחשב יצרנו באמצעות CHOOSE

וזה כאילו עשינו העתקה והדבקה.

הכלל החשוב לזכור בטריק הזה, הוא שתמיד עמודת המפתח היא הראשונה, ועמודת ה-“מה רוצים לשלוף” היא השנייה.

בהצלחה !

רוצה להפוך את עבודתך ב-Excel לפחות מסובכת ויותר יעילה?
מומחה Excel יכול להפוך תהליכים לאוטומטים ולבנות עבורך אקסלים יעילים.
צור קשר עכשיו